Als je, zoals velen, in Microsoft Word je cv opmaakt, krijg je binnenkort hulp van Resume Assistant, een nieuwe functie die je vindt in je Word-werkbalk.
Resume Assistant gebruikt LinkedIn, het sociale forum voor zakelijke contacten dat Microsoft in 2016 overnam, om te laten zien hoe andere mensen met een vergelijkbare baan hun functietitels, vaardigheden en verantwoordelijkheden verwoorden. Microsoft heeft de functie woensdag gelanceerd.
Als succesvolle mensen in jouw vakgebied vaak de begrippen’project management’ of ‘corporate finance’ gebruiken, zal Resume Assistant die suggestie aan je voorleggen. Het idee is om je formuleringen professioneler te laten ogen.
Hieronder een filmpje van hoe het werkt:
Toen Microsoft LinkedIn afgelopen jaar overnam, gaf de softwarereus aan dat de data van het sociale platform grote waarde hadden. Resume Assistant is een voorbeeld van de concrete uitwerking daarvan: met Resume Assistant gebruikt Microsoft de kennis van LinkedIn om kantoorsoftware Office 365 te verbeteren.
Resume Assistant wordt deze week uitgerold intern bij Microsoft en zal de komende maanden beschikbaar komen voor gebruikers van Office 365 gebruikers.
Overigens heeft concurrent Salesforce een vergelijkbaar product: Quip app. En Google heeft het ook op zakelijke professionals gemunt met een zoekmachine voor vacatures.